Praktiska mākslīgā intelekta izmantošana tehnisko specifikāciju sagatavošanā un vērtēšanā

Vebinārs, 25.10.2024 plkst. 10.00-13.00

Pieteikšanās termiņš:  24.10.2024  (atlikušas 6 dienas)

Dažādās nozarēs pieredze ar mākslīgā intelekta rīku izmantošanu bieži svārstās ap: "Esam pamēģinājuši ChatGPT un redzam tā potenciālu, bet īsti nezinām, kā to ieviest savā ikdienas darbā." Nereti tas notiek tāpēc, ka speciālisti cenšas uzticēt mākslīgajam intelektam veikt augsta līmeņa uzdevumus, ko tas (pagaidām) vēl nespēj paveikt. Tomēr jebkuru sarežģītu darbu var sadalīt vienkāršākās darbībās, kuru veikšanā MI var kļūt par neaizvietojamu palīgu un ietaupīt daudz laika.

Vebinārā mācīsimies izprast, kādus darbus var un kādus nevar uzticēt MI. Kā efektīvāk izmantot MI asistentus, kā definēt tiem darba uzdevumus un kā MI var palīdzēt veidot jaunu saturu, izmantojot esošos dokumentus un informāciju kā paraugu. To visu apskatīsim izmantojot praktiskus piemērus sastādot specifikācijas un vērtējot piedāvājumus.

Vebināra mērķis: izprast mākslīgā intelekta piedāvātās iespējas un efektīvi iemācīties lietot AI asistentus (kā ChatGPT, Claude vai Copilot), lai tos izmantotu tehnisko specifikāciju sagatavošanā un vērtēšanā.

Satura apraksts: 

Pamatizpratne par Mākslīgo intelektu

  • Vai AI ir kārtējā aizraušanās vai tehnoloģiskā revolūcija? Kā par šo domāt?
  • Kā strādā GenAI un LLM (large language models jeb lielie valodu modeļi)?
  • Ko tad īsti var paveikt ar AI, un kas pagaidām ir ārpus tā iespējām? 
  • Kādi ir pazīstamākie lielie valodu modeļi un kā tiem piekļūt?
  • Kādi lielie valodu modeļi ir labāk piemēroti darbam ar latviešu valodu?
  • Kā risināt problēmas, piemēram, modeļu halucinācijas, atsauču trūkumu un citus ierobežojumus?

Efektīva MI asistentu lietošana (piemēri sastādot specifikācijas un vērtējot piedāvājumus)

  • Kā domāt par MI čatbota integrāciju ikdienas darbā? 
  • Ko praktiski var paveikt ar ChatGPT un Claude un kādas funkcijas tas var palīdzēt pildīt sastādot specifikācijas un vērtējot piedāvājumus?
  • Kā efektīvi strādāt ar AI asistentiem (sarunbotiem) un kā tos iekļaut savā ikdienas darbplūsmā?
  • Kā optimizēt uzvednes, izmantojot skaidru un kodolīgu valodu, sniedzot atbilstošu kontekstu un sadalot sarežģītus uzdevumus mazākos apakšuzdevumos?
  • Kā risināt biežākās problēmas, veidojot uzvednes, piemēram, neskaidrību, nepietiekamu konkrētību un neatbilstošas atbildes?
  • Kā izmantot esošus dokumentus/informāciju jaunu specifikāciju sastādīšanā?
  • Kā izmantot MI nestrukturētas informācijas strukturēšanai? 

Tehnisko specifikāciju sastādīšana un piedāvājumu vērtēšana ar MI asistentu

  • Tehniskās specifikācijas sastādīšanas praktisks piemērs;
  • Piedāvājumu vērtēšanas praktisks piemērs.

Mērķauditorija: iepirkuma dokumentācijas sagatavotāji, tehnisko specifikāciju veidotāji, iepirkumu speciālisti un citi interesenti. 

Juris Baums

Vebināru vada
Juris Baums

MI jaunuzņēmuma Hyperscan, kā arī MI apmācību un konsultāciju uzņēmuma AIAcademy.lv līdzdibinātājs un pasniedzējs.

Mācījies Rīgas un Dānijas Tehniskajās universitātēs un šobrīd vada Hyperscan MI izstrādes komandu, kā arī mentorē jaunuzņēmumus Riga Startup House Pre-Accelerator un Inovāciju Akadēmijā. Uzņēmuma attīstībā mākslīgo intelektu izmanto visās jomās, sākot ar pašu Hyperscan sistēmas būvēšanu, un beidzot ar pārdošanu, talantu piesaisti, mārketingu un uzņēmuma vadību. Juris ir eksperts AI sistēmu un procesu automatizāciju izstrādē, un spēj skaidri un saprotami komunicēt tehniskas nianses.

Dalība vebinārā

Vebinārs notiks Zoom platformā.

Cena: € 57.37 + PVN (cenā iekļauta lekcija un izdales materiāli elektroniskā veidā). 

Vietu vebinārā nodrošinām dalībniekiem, kas veikuši pilnu apmaksu vai sagatavojuši garantijas vēstuli pēcapmaksai. Veicot apmaksu 1-2 dienas pirms vebināra, lūgums nosūtīt maksājuma uzdevumu uz akademija@iepirkumi.lv
Atsaucot savu dalību vebinārā piecas dienas pirms vebināra (ieskaitot), tiek atgriezta dalības maksa, ieturot kompensāciju 50% apmērā. Ja pieteikums tiek atcelts īsi pirms vebināra norises, maksa netiek atmaksāta. Neparedzētu apstākļu gadījumā, kad vebināru nav iespējams apmeklēt, vietā drīkst piedalīties cita persona, par to iepriekš rakstiski informējot uz akademija@iepirkumi.lv. Maksa netiek atgriezta, ja dalībnieks nav piedalījies apmācībās.


Cita informācija:
Ieteikums sazināties ar sava uzņēmuma/iestādes sistēmas administratoru, lai pārliecinātos, ka esat autorizēts izmantot Zoom programmu. Nepieciešamais tehniskais nodrošinājums: dators vai telefons ar interneta pieslēgumu, “austiņas” vai cita audio iekārta un mikrofons.
Vebinārā būs iespēja saņemt atbildes uz jautājumiem, kas saistīti ar vebināra tēmu. Noklausoties kursu, e-pastā tiek nosūtīta elektroniski sagatavota apliecība par dalību. Paturam tiesības mainīt programmu un atcelt vebināru (iepriekš informējot).


Sīkāka informācija pa tālruni: 27798887

Apmācību kalendārs